Köpekler İnsanları Neden Yalar?

Sadık ve sevimli dostlarımız köpeklerin insanları yalaması alışılmış bir davranıştır. İnsanlar çoğu zaman bunun bir sevgi gösterisi olduğunu düşünür, içgüdüsel bir davranış olarak algılar ve sorgulamazlar. Peki; köpeklerin bu davranışı sadece bir sevgi gösterisinden ibaret midir yoksa köpeklerin insanları yalamasının arkasında yatan başka sebepler de var mıdır?

Size Sevgisini Göstermek İçin

Köpeklerin insanları yalamasının ardında yatan sebeplerden bir tanesinin sevgisini göstermek olduğu yanlış bir düşünce değildir. Bu davranış bir anlamda köpeğinizin sizi öptüğü anlamına gelir. Köpekler yalama davranışını yavruyken annelerinden öğrenirler. Anne köpekler yavruları doğduklarında onları yalayarak temizlerler. Köpekler de sahiplerine bu içgüdüyle yaklaşabilir ve tıpkı annelerinden öğrendikleri gibi onları temizlemek amacıyla yalamak isteyebilirler. Kendilerini de yalayarak temizleyen köpekler sahiplerini yalayarak onları temizlemenin sorumlulukları olduğunu düşünürler. Anne köpek yavrularını yalama davranışıyla yavrularıyla arasında bağ kurmayı da amaçlar. Annenin yavrularını yalamasının bir diğer sebebi ise yavruların kan dolaşımını hızlandırmak ve yiyecekleri daha kolay hazmetmesini sağlamaktır. Bu annelik içgüdüsünün bir sonucu olduğu gibi annenin yavrulara olan sevgisini de artıran bir davranıştır. Aynı zamanda yavruların sağlığını korumak açısından da önemlidir. Yalamak anne köpeklerin şefkatlerini yavrularına gösterme biçimidir. Köpekler de doğdukları andan itibaren annelerinden öğrendikleri bu davranışı uygulayarak sahiplerine sevgi ve şefkatlerini gösterirler.

Köpekler neden insanları yalar?

Köpeklerin insanları yalamasının bir diğer sebebi yiyecek istemeleri olabilir. Yavru köpekler annelerinin yüzünü yalayarak çiğnediği yiyecekleri kendilerine vermesini isterler. Anne köpeğin çiğnediği yiyecekleri yemek onlar için daha kolaydır. Köpeğiniz yüzünüzü yalamaya çalışıyorsa onu doyurmanızı istiyor olabilir.

Sahiplerine Saygılarını Göstermek İçin

Yetişkin köpekler sürüler ya da gruplar halinde dolaşabilirler. Bu grup ya da sürülerin mutlaka bir lideri vardır. Köpekler sürünün liderine olan saygılarını onu yalayarak gösterirler. Evcil köpeklerde bu durum sahiplerini yalamak şeklinde ortaya çıkar. Köpekler sahiplerini yalayarak onlara olan saygı, sadakat ve bağlılıklarını ifade etmeyi amaçlarlar.

Köpekler en iyi dostları ve aileleri olarak gördükleri sahiplerinin ne hissettiğini ve nasıl bir ruh hali içinde olduğunu kolaylıkla anlayabilen canlılardır. Sahiplerinin mutsuz olduğunu da davranışları ve yaydıkları enerji aracılığıyla hissedebilirler. Sahiplerinin kötü bir ruh halinde olduğunu anladıklarında ise onları mutlu etmek ve içindeki bulundukları kötü durumdan onları kurtarmak için çaba gösterirler. Bunu da tahmin edeceğiniz gibi yalayarak yaparlar.

Köpekler insanları neden yalar?

Stresli Olduklarında

Köpeğinizin, size olan sevgi ve bağlılığını göstermeyi, ilginizi çekmeyi amaçladığı bu davranışının altında yatan tüm sevimli sebeplerin yanı sıra köpeğinizin stres altında olması da söz konusu olabilir. Bu çok sık görülen bir sorun olmamakla birlikte, köpeğinizin yaşam koşullarının ve günlük rutinin değişmesi, ailesi ya da dostu olarak gördüğü insanlardan uzak kalması, uzun saatler evde tek başına olması, eve yeni gelen yabancı bir insan ya da başka bir evcil hayvan köpeğinizin stres yaşamasına sebep olabilir. Bunun neticesinde, yalama davranışının normalden çok daha fazla görülmesi söz konusu olabilir.  Böyle bir durumla karşılaştığınızda öncelikle köpeğinizin psikolojisini olumsuz etkileyen ve onu bu davranışa iten sebebi kendiniz bulmaya çalışabilirsiniz. Son zamanlarda yaşadığı değişimleri gözden geçirmeniz bu noktada faydalı olabilir. Eğer sorunu kendiniz çözemiyorsanız bir veteriner hekimden yardım almanız yararınıza olacaktır. Köpeklerde stres ve endişe bozukluğu yaşam kalitelerini büyük ölçüde etkileyen bir durumdur.

Köpeklerin insanları yalamasının insan sağlığını olumsuz etkilediğine yönelik ya da bir hastalığa sebep olduğuna dair herhangi bir veri bulunmamaktadır. Yine de köpeğinizin sizi yalaması sizi rahatsız ediyorsa onu durdurabilir, yalama davranışı bıraktığında ise onu ödüllendirebilirsiniz. Bu şekilde köpeğiniz bu davranışın yanlış olduğunu düşünecek ve zamanla bu davranıştan vazgeçecektir. Ancak unutulmamalıdır ki; köpeğinizin sizi yalaması onun doğasının bir parçasıdır ve bunu bir problem olarak görmek doğru değildir. Üstelik eminiz ki; can dostunuzun sevgisini dilediğince göstermesi sizi de mutlu edecektir.