Alman Çoban Köpeği Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Alman Kurdu olarak da adlandırılan Alman Çoban Köpeği, isminden de anlaşılacağı gibi Almanya kökenli bir köpek ırkıdır. Hem fiziksel özellikleri hem de karakter yapısı sebebiyle sevilen ve gerek ev arkadaşı gerekse iş köpeği olarak tercih edilen bir ırktır.

Fiziksel Özellikleri

Boyları dişilerde 55-60 cm, erkeklerde ise 60-65 cm civarındadır. Dişi bir Alman Çoban Köpeği ortalama 20-30 kilo arasındayken erkeklerin ağırlığı genellikle 30-40 kilo arasındadır. Alman Çoban Köpekleri, iri, güçlü ve atletik yapıdadırlar. Kahverengi ya da siyah renkte olabilirler. Güçlü dişlere, güçlü bir çeneye ve kaslı bacaklara sahiptirler. Ortalama yaşam süreleri 11-14 yıl arasındadır. Alman Çoban Köpekleri; kalın-kısa, kalın-uzun ve dalgalı-uzun olmak üzere üç farklı tüy yapısına sahip olabilirler.

Karakter Özellikleri ve Eğitilebilirlik

Alman Çoban Köpeği, çok zeki ve kolay eğitilebilir ırklar arasındadır. Yeni hareketler öğrenmeye heveslidirler. Öğrenme kapasiteleri oldukça yüksektir. Küçük yaşlarda çok ağır egzersizler yaptırılması kas ve kemik yapılarına zarar verebilir. Ancak diğer ırklara göre enerjileri ve aktivite ihtiyaçları daha yüksek orandadır. Apartman yaşantısına uyum sağlayabilirler. Ancak yeterli hareket alanı ve aktivite imkanı mutlaka sunulmalıdır. Cesur bir yapıya sahiptirler. Korumacı yönleriyle ön plana çıkarlar ve sadakat duyguları diğer köpek ırklarına oranla daha fazla gelişmiştir. Bu sebeple polis köpeği olarak eğitilmeleri sıkça rastlanan bir durumdur.

Alman Çoban Köpekleri, ailelerine çok düşkündürler. Küçük yaştan itibaren iyi bir eğitim aldıklarında hem çocuklarla hem de yetişkinlerle çok iyi anlaşabilirler. Diğer hayvanlarla özellikle de diğer köpek ırklarıyla iyi iletişim kurabilmeleri için küçük yaştan itibaren sosyalleştirilmeleri gerekir. Uzun süre yalnız kalmaktan hoşlanmazlar. Farklı yaşam tarzlarına uyum sağlamakta zorlanmazlar. İyi bir gözlemcidirler.

Alman Çoban Köpekleri Nasıl Beslenmeli?

Alman Çoban Köpeklerinin diğer birçok ırkta olduğu gibi kuru mamayla beslenmeleri tavsiye edilir. Yetişkinliğe geçişe kadar yani yaklaşık 1 yaşına kadar enerji ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına yavru köpek mamalarıyla beslenmeleri faydalı olacaktır. 1 yaşından sonra yetişkin köpek mamalarına geçmek uygundur. Eğer köpeğinizin tavuğa allerjisi yoksa tavuklu mamaların öncelikli olarak tercih edilmesi tavsiye edilir. Hamilelik ya da emzirme sürecinde yaş önemli olmaksızın yavru köpek mamaları tercih edilebilir. Bu yüksek besin değerleri açısından anne köpeğe fayda sağlar. İhtiyaç duyduğu ekstra protein ve yağı, yavru köpek mamaları aracılığıyla karşılayabilir. Köpeğinizi mümkün olduğunca aynı mamayla beslemeyi tercih etmeniz gerekmektedir. Eğer zorunlu bir durum varsa ve mama seçiminizi değiştirmeniz gerekiyorsa bunu bir anda değil yavaş yavaş yapmanız daha uygundur. Bu konuda veteriner hekimlerden destek alınabilir.

Sağlık Sorunları

Alman Çoban Köpekleri, kalça çıkığı, mide ve kulaklarıyla ilgili rahatsızlıklara yatkındırlar. Kalça çıkığı çoğunlukla genetik bir rahatsızlık olarak ortaya çıkar. Ameliyat ile tedavi edilebilir ama yine de eğitim ve performansını olumsuz yönde etkiler. Genetik başka bir özellik olarak kulak düşüklüğü görülebilir. Bunların yanı sıra sindirim sistemleri hassas ve hastalıklara açıktır. Bu sebeple beslenmesine olabildiğinde özen gösterilmelidir.

Tüy Dökme Problemi

Alman Çoban Köpeklerinin çok fazla tüy döktükleri düşünülse de aslında tüy dökme dönemsel olarak tüm kedi ve köpek ırklarında görülen bir durumdur. Alman Çoban Köpekleri, kızgınlık olarak da adlandırılan çiftleşme dönemlerinde tüy dökerler. Çiftleşme dönemlerinde yaşadıkları gerginlik buna sebep olmaktadır. Bunun yanı sıra ergenlik, mevsim geçişleri, korku, stres gibi durumlar da tüy dökülmesini tetikleyebilir. Dönemsel tüy dökmelerin dışında, sürekli ve çok fazla tüy dökme; çeşitli hastalıkların habercisi olabileceği için böyle bir durumla karşılaşıldığında bir veteriner hekime danışmakta fayda vardır.