Kedi Isırması ve İlk Yardım

Kedilerden Korkmayın

Sokakta gördüğünüz kedilere yaklaşmaktan korkmayın. Hiçbir kedi durduk yere size saldırmaz. Saldırma nedenini anlamasanız da onun açısından bir kendini ya da yavrularını koruma içgüdüsü vardır. Fakat gene de başınıza böyle bir durum geldiğinde ne yapıp ne yapmamanız gerektiğini bilmekte yarar var.

Kedi Tırmaladı. Ne Yapmalıyım?

Burada en önemli durum kedinin kuduz olup olmadığıdır. Sizi tırmalayan ya da ısıran kedi bir ev hayvanı ise sahipleri ile iletişime geçip kedinin hastalıklara karşı aşılarının tam olup olmadığını öğrenmelisiniz. Evin minik kedisi büyük ihtimal ile sağlıklı ve aşıları tam bir kedidir.

Diğer yandan size saldıran bir sokak kedisi ise bu kedinin ne tür hastalıkları taşıdığını bilmek oldukça zor olduğundan kedinin gözlemlenmesi ve ilk yardımın yapılması gerekir. Hayvanın kuduz olma ihtimali göz önünde bulundurularak uzman yardımı almalısınız. Aksi takdirde insanlara da geçebilen kuduz mikrobu size bulaşabilir.

Kedi Tırmalaması – Isırması Sonrası İlk Yardım

Yapılacak ilk ve en önemli şey, kedinin sizi ısırdığı ya da tırmaladığı alanı bol miktarda sabun ile iyice yıkamaktır. Mümkünse kullanılan sabun anti bakteriyel olmalıdır.

Eğer yaralı bölge kanamış ise yara ve kesikler için kullanılan krem ilaçlar kullanılmalıdır. Bunun için bol miktarda su ve sabun ile yıkanan yara iyice kurulanmalı, ardından ilaç sürülmelidir. İlaç iyice yedirildikten sonra yaranın boyutuna göre yara bandı ya da sargı bezi ile kapatılmalıdır. Bu işlem ardından kesiklerin çevresinin kızarıp kabarabilir.

İşlemler ardından en yakın sağlık kuruluşuna başvurarak tedavi işlemine geçilmelidir.

Dikkat! Kedi Tırmalaması – Isırması tedavi önemlidir!

Kuduz hastalığı hemen ortaya çıkan bir hastalık değildir. Mikrobun vücuttaki kuluçka süresinde insan ve hayvanlarda gözle görülür bir gözlem yapılamaz. Bu nedenle sizi ısıran ya da tırmalayan kedinin ısırma – tırmalama esnasında sağlıklı görünmesine aldanmayın. Sokak hayvanlarının dışarıdan belli olmayan bir hastalığa sahip olması muhtemeldir.

Sizi ısıran hayvan bir ev hayvanı olsa da yarayı gözlemlemeniz gerekir. Olağan dışı bir kızarıklık, morluk, şişme ve iltihaplanma fark ettiğiniz andan itibaren uzman doktora görünmeniz gerekir.

Kedi Isırması – Tırmalaması Tedavi Süreci

Yapılan ilk yardımlar ardından sağlık kuruluşu ısırılma – tırmalanma hikâyeniz ve hayvanın durumunu inceler. Bu inceleme ardından sizin için özel bir aşı takvimi hazırlarlar. Sizin için özel olarak hazırlanan tedavi sürecini eksiksiz ve zamanında uygulamanız gerekmektedir. Aksi takdirde hastalanmış olduğunuz göz önüne alınarak bir sabah resmi ekiplerle uyanabilirsiniz.

Blog hakkında henüz görüş bırakılmamış.

Blog hakkındaki görüşlerinizi yazın