Kediler Neden Suyu Sevmez?

Kedilerin suyu sevmemesi her insanın bildiği bir gerçektir. Kimi kediler su ile oynamaktan çok hoşlansa da bu çok sık görülen bir durum değildir. Kedi sahipleri kedilerini yıkamak istediklerinde yaşadıkları stres yüzünden sık sık düşünmüşlerdir bu durumu; kediler neden sudan korkar?

Aslında kedilerin su ile aralarının iyi olmalası sudan korktuklarından mı yoksa hoşlanmadıklarından mı kaynaklı, bilinmiyor. Bilinen tek şey bu durumun birden fazla nedeni olduğu gerçeği.

Kedilerin Suyu Sevmeme Nedenleri - Psikolojik Nedenler

Çoğu kedinin su ile karşılaşması onun için büyük bir travma nedenidir. Zorla banyoya götürülüp ıslatılmak onda kontrol edildiği hissini yaratır. Bu durum kedilerin doğal yapısına aykırıdır. İradesi dışında bu şekilde ıslatılmak kedinin psikolojisini bozabilir.

Daha bebek olan kedi, ıslanır ve incecik olan tüylerinin zayıflığı yüzünden bedeni çıplak gibi görünür. Islanan tüylerin bedeni koruyamaması yüzünden üşür ve ısı değişikliği yüzünden titreyerek bedenini yorar. Islaklık hissinden hoşlanmaz. Yaşadığı bu ani değişiklik onun hafızasında derin izler bırakır. Yaşadığı bu kötü tecrübe ardından minik kedimiz, suya karşı daha dikkatli hareket edecektir.

Yaşadıkları bu travma dışında ıslaklık hissi yüzünden de kediler sudan hoşlanmaz. Kediler, tüylerini yalayarak temizleyen canlılardır. Onlara göre bedenlerinde kendi tükürükleri dışında olan her şey kirlidir ve onlara rahatsızlık hissi verir. Yani siz onları en pahalı temizlik ürünleri ile, en güzel kokularla da yıkasanız, onlar bunları kendi doğalarına yabancı buldukları için gene kendilerini yalayacaklardır. Nemlilik hissinden kurtulmak için de ellerinden geleni yapacaklardır.

Kedilerin Suyu Sevmeme Nedenleri - Biyolojik Nedenler

Kediler yüzmeyi bilmez. Yüzyıllardan beri avlanan kedigiller nadiren göllere, akarsulara ve denizlere yaklaşırlar. Balıkların tatlarını sevseler de balıklar onların yemek listesinin en tepesinde olmadıkları için onları yakalamak adına  çok da çaba sarfetmezler. Bu nedenledir ki geçmişten bu güne kediler yüzme gereksinimi duymamışlardır. Bu da yüzme öğrenmedikleri anlamına gelir.

Bir diğer neden ise ıslak tüylerinin onlara ağır gelmesidir. Islanan tüyler suyu tutar ve aşağıya doğru eğilir. Bedenlerinde istemedikleri bu ağırlık yüzünden hareket özgürlüğünü kaybeden kediler, suyu sevmezler.

Ayrıca kedilerin derileri, havayı tutacak şekilde yaratılmıştır. Bedenlerindeki bu alan, onların kötü hava koşullarına karşı koruyucu tabakasıdır. Bu tabaka sayesinde soğuktan, sıcaktan ve çoğu hastalıktan korunabilirler. Islandıklarında ise deriyi koruyan bu yapı bozulur. Kendilerini soğuktan koruyamazlar. Vücut ısıları değerlerinin altına düşer. Kurumaları ve ideal ısıya kavuşmaları uzun bir süre gerektirir.

Blog hakkında henüz görüş bırakılmamış.

Blog hakkındaki görüşlerinizi yazın