Kedilerde İshal Nedenleri ve Tedavisi

Kedilerde İshal, çok sık karşılaşabileceğiniz bir durumdur. Kısa süreli ishaller kimi zaman sadece yedikleri bir şeyin dokunması yüzünden gerçekleşirken  uzun süreli ishal görülmesi kediniz için hastalık belirtisi olabilir.

Kedilerde İshal Nedenleri

• Bozulmuş Mama Yeme
  • Antibiyotik ve Diğer İlaçların Yan Etkileri
  • Laktoz Alerjisi
  • İç Parazitler
  • Mama Programındaki Ani Değişim
  • Zehirlenme
  • Vitamin – Mineral Eksikliği
  • Sistemik Hastalıklar
  • Yabancı Cisim Yutma
  • Doğumda Oluşan Anormallikler
  • Tümör
  • İltihabi Bağırsak Hastalıkları ve Bağırsak Kistleri
  • Osmotik Rahatsızlığı

Kedilerde İshal Belirtileri

Kediniz her ne sebeple olursa olun yaşayacağı ishal öncesinde bu rahatsızlığının sinyallerini verir. Bu sinyalleri görüp doğru yorumlayarak önlem alabilirsiniz.

• Kedinin Normal Periyodu Dışında, Sık Sık Dışkılaması
  • Kusma
  • Ani Kilo Kaybı
  • Kedinin Dışkısı İçinde Sümüğümsü Yapılar
  • Normal Dışkısından Daha Az Miktarda Dışkılaması
  • Halsizlik

Tehlike Alarmı! İshal Kedi Doktora Götürülmeli mi?

Çoğu kişi “Kedim ishal oldu. Onu veterinere götürmeli miyim?” şeklinde sorular sormaktadır.  Kedilerde ishal sık görülen bir durumdur. Fakat bu durum genelde kısa sürelidir. 1 haftadan uzun süren ishal durumları olağan bir durum değildir. Bundan dolayı 1 haftadan uzun süren ya da 1 hafta sürüp de kısa sürede kendini tekrarlayan ishal durumlarında kedinizi veteriner hekiminize götürmenizi öneririz.

Bunlara Dikkat!

Kedinin ishal durumu kısa süreli olsa bile kimi belirtiler bu ishalin olağan üstü bir durum olduğunun habercisidir. Eğer birazdan belirteceğimiz durumlar kedinizde var ise 1 haftayı beklemeden, acil olarak veteriner hekime gitmelisiniz.

Kedi Dışkısında Kan: Kedinin ishal olması durumu normal koşullarda sadece mide ve bağırsakların hazmetme süreci ile ilgilidir. Kedinin dışkısında kan lekeleri varsa bu normal karşılanamaz. Böyle bir durumda acil olarak veterinerinize danışınız.

Kedide Ateş: Tüy yumağı yutması, stres, yediği mamanın dokunması gibi basit durumlarda kedinin ishal olması normaldir. Fakat kedide görülen ateş bunlar gibi basit ve geçici ishal nedenleri değildir. Kedinin ateşlenmesi, kediniz için hastalık belirtisi olabilir.

İshal İken Kusma: Eğer kediniz hem ishal hem de kusuyorsa bu durum vücudunda belirli bir hastalık olduğu habercisi olabilir. Ayrca aynı anda yaşanan ishal ve kusma durumu kediyi susuz bırakacaktır. Veteriner hekiminize gitmeyi ihmal etmemelisiniz.

Kedinin Hamilelik Süreci: Dişi kedinizin hamilelik sürecinde geçirdiği ishal, onun gebeliğini olumsuz yönde etkileyebilir.

Emziren Anne Kedide İshal: Emziren, dişi kedinizin normal bir kediye kıyasla daha iyi bakılması gerekir. Emziren kedinin ishal olması, onu bitkin düşürecek ve bağışıklık sistemini zayıflatacaktır. Kedinizin bu durumdan zarar görmemesi için kesinlikle veterineriniz ile görüşmelisiniz.

Kedilerde İshal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Her hastalığın teşhisi için farklı yöntemler vardır. Kedinizi neyin ishal yaptığını öğrenmek de çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilebilir. Kısa süreli ishal durumlarında mama değişikliği, vitamin takviyeleri gibi uygulamalarla kedinizi gözlemleyerek onu neyin ishal yaptğını öğrenebilirsiniz. Fakat bunların işe yaramaması ve uzun süreli yaşanan ishal durumlarında veteriner hekimlere başvurmanız gerekir.

Veteriner hekim, kedinize çeşitli testler uygulayarak onu neyin hasta ettiğini bulabilir. Ardından kediniz için en uygun tedavi yöntemini ve ilaçları size aktarır.

Tedavi Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

En önemli nokta, veterinerinizin size vermiş olduğu reçeteye sadık kalmaktır. Düzenli olarak kullanılan ilaçlar kedinizi iyileştirmenin en iyi yolu olacaktır.

Bununla beraber kedinize bol bol su vermeyi ihmal etmemelisiniz. Aşırı miktarda sıvı kaybeden kediniz, halsiz kalacağı için bu takviyeyi yapmanız şarttır. Veterineriniz aksini söylemediği sürece onu sıvı kaynağı yiyeceklerle beslemelisiniz.

Bu noktalara dikkat ettikten sonra da tek yapmanız gereken kedinizi yormamak, ona şefkat ile yaklaşmak. =) Geçmiş olsun.

Blog hakkında henüz görüş bırakılmamış.

Blog hakkındaki görüşlerinizi yazın