Kediyi Bebeğe Alıştırmak

Evcil hayvanların bebekleri ve çocukları olumsuz yönde etkileyeceği düşünülse de bu yanlış bir kanıdır. Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar bu düşüncenin tam tersini kanıtlar niteliktedir. Bir evcil hayvanla birlikte büyüyen bebekler ilerleyen yaşlarda fiziksel ve psikolojik kimi rahatsızlıklara karşı çok daha dirençli olmaktadır. Endişelerin aksine daha evcil hayvanların varlığı biz insanları daha sağlıklı bireylere dönüştürür.  Evcil hayvanlarla büyüyen bebekler, özellikle anksiyete, panik atak gibi psikolojik rahatsızlıklar ve alerjik astım gibi fiziksel rahatsızlıklar karşısında daha güçlüdürler. Bu hastalıklara yakalanma riskleri diğer bireylere göre oldukça düşüktür. Bu sebeple eğer bir evcil hayvanla beraber yaşıyorsanız bebeğiniz gelmeden önce onu uzaklaştırmanız gerektiği fikrinin doğru olmadığını bilmelisiniz. Ya da bebek sahibiyseniz bir evcil hayvana rahatlıkla evinizi açabilirsiniz.

Aşı ve Bakım

Evinizi bir kediyle paylaşıyorsanız dikkat etmeniz gereken en önemli nokta evcil hayvanınızın sağlığıdır. Aşıları ve bakımları düzenli yapılan bir kedi siz ve bebeğiniz için herhangi bir sağlık problemi yaratmayacaktır. Aşılarının düzenli yapılması elbette sevgili dostunuzun yaşam kalitesi açısından da son derece önemlidir. Özellikle iç ve dış parazit aşıları kediniz ve bebeğinizin sağlığı açısından önem taşır. Düzenli veteriner ziyaretleri ve aşı takvimine uyulması ile olumsuzlukların önüne geçmek ve riskleri ortadan kaldırmak mümkündür.

Kıskançlık

Eve yeni bir üyenin katılması kedinizin kıskançlık krizleri yaşamasına sebep olabilir. Kediler evin üyelerini sahiplenebilir ve başkalarıyla paylaşmayı istemeyebilirler. Bu sebeple kedinizin bebeğin gelişine hazırlanması önemlidir. Bebek doğmadan önce kedinizin onun yaşayacağı alanları keşfetmesine müsaade etmek doğru bir yöntem olacaktır. Kedilerin kokular aracılığıyla yaşadıkları ortama ve bireyle alıştığını unutmayın. Bebek doğduktan sonra kokusunun sindiği bazı eşyaları kedinizin dolaştığı ve uyuduğu alanlara bırakabilirsiniz. Bebeğinizin battaniyesi ya da giysileri bu noktada iyi bir seçenek olabilir. Bu noktada, kullandığınız bebek şampuanı, bebek pudrası, bebek yağı gibi ürünlerden de yardım alabilirsiniz. Bu yöntem kedinizin bebeğinizi tanımasına ve daha hızlı alışmasına yardımcı olacaktır. Bu sayede aralarında daha kısa sürede, daha güçlü bir bağ oluşabilir.

Kedinizin bebeğinizin kokusuna alışması kadar sesine alışması da önem taşır. Bu sebeple bebeğiniz ve kediniz tanışmadan önce bebeğin sesini kaydedip kediye dinletmek iyi bir fikir olabilir. Bunun için kaset ve cdlerden, ses kayıt cihazlarından hatta telefonunuzun ses kaydetme özelliğinden bile faydalanabilirsiniz.

Kediler Alıştıkları Düzenin Değişmesinden Hoşlanmazlar

Kediler günlük rutinlerinin değişmesinden ve alıştıkları düzenin bozulmasından hoşlanmazlar. Bu sebeple, bebeğinizin gelişine hazırlanırken ve eve gelişi sonrasında, kedinizin düzenini korumaya özen gösterin.  Kedinize ayırdığınız vakit elbette bebeğinizin gelişiyle birlikte kısıtlanacaktır ancak kedinizi tamamen ihmal etmemenizde fayda var. Kedinizle olan samimi ilişkinizin devam etmesi onun bebeğinizle kuracağı bağın daha güçlü olması konusunda da yardımcı olacaktır. Kedinize ayırdığınız vakit kısıtlı olsa da beraber geçirdiğiniz vakti onun hoşlandığı aktiviteleri yaparak değerlendirmeniz kedinizin daha mutlu ve huzurlu olmasını sağlayacaktır.

Evin Düzenindeki Değişiklikler

Kedinizin su, mama ve kum kaplarını bebeğinizin erişemeyeceği yerlere koymanız önemlidir. Özellikle kum kabının bebeğinizin ulaşabileceği bir noktada durması ona zarar verebilir. Bununla birlikte kedinizin de yalnızlığa ihtiyacı olan anların olabileceğini unutmayın. Bunun için kedinize bebeğinizin erişemeyeceği bir özel alan yaratmanız da uygun olabilir.

Bununla birlikte bebeğiniz uyurken, uyuduğu alana kedinizin girmemesine de dikkat etmelisiniz.

Ödüllendirme

Tüm bu süreçlerde kedinizin bebeğinize doğru attığı her adım için onu ödüllendirebilirsiniz. Verdiği olumlu tepkiler karşısında ödüllendirilmek bu davranışları korumasına yardımcı olacaktır.

Tüm çabalarınıza rağmen kedinizi bebeğinize alıştırmayı başaramadıysanız veteriner hekimlerden yardım almayı düşünebilirsiniz.

Blog hakkında henüz görüş bırakılmamış.

Blog hakkındaki görüşlerinizi yazın