Köpekler Kaç Yıl Yaşar? - Köpeklerin Yaşını Hesaplamak

Herkes bilir ki köpekler ile insanların yaşlanma süreci farklıdır. Onların yaşam süreleri ile insanların yaşam süreleri değişiklik gösterir. Bu da; siz, Dünya Güneş’in etrafında bir kere döndüğünde bir yaş alırken köpeğinizin sizin gibi bir yaş almadığı anlamına gelir. Elbette ki köpeğin cinsi ile de ilgilidir. Fakat köpeğin uzun ömürlü olması için yaşam kalitesinin de büyük payı vardır. Araştırmalar göstermiştir ki sıradan bir sokak köpeğine kıyasla evde ve doğru bakılan köpeklerin yaşam süresi daha fazladır.

Köpekler Kaç Yıl Yaşar?

Az önce de dile getirdiğimiz gibi; köpeklerin yaşam süreleri köpeğin cinsine ve türüne göre değişiklik gösterir. Boyutları büyük olan köpekler ortalama olarak 10  ile 13 yaşına kadar yaşayabilirler. Boyutları küçük köpekler ise büyüklerin aksine daha çok yaşarlar. Bu süre 20 yaşa kadar uzanabilir. Belirtilen bu yaş aralıkları köpeğin egzersizleri, aşısı, hijyenik durumu, maması ve tüm diğer ihtiyaçlarıyla çok iyi bir şekilde karşılandığı koşullar içindir.

Köpeklerde Yaş Aralıkları

Nasıl her insan büyür, gelişir, yaşar ve ölür ise aynı durum köpekler için de geçerlidir. İnsanlar bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık olarak belirli dönemler yaşar. Köpeklerde ise bu durum biraz farklıdır. Genelleme yapacak olur isek, ortalama bir köpek 2 insan yaşına kadar erişkin sayılmaz. Bu süre zarfında oyuna çok düşkün olurlar ve en kolay eğitilebilir dönemleridir. 3 – 4 insan yaşı köpeğin olgunluk dönemidir. 5 – 8 yaşlarına geldiklerinde ise köpeğiniz artık yaşlanmış olacaktır.

Yaşlı Köpeklerdeki Karakter Değişiklikleri

Yaşlanan köpekler yılların verdiği yorgunluk ile huy değişikliği yaşayabilirler. Bunu normal karşılamak gerekir. Yaşının verdiği enerji kaybı ve vücudunun daha hassas olması bu duruma büyük etkendir.

Gençliğinde enerjik olan köpeklerin yaşlandığında daha sakin olma durumları vardır. Genç iken oynadıkları oyunlar ve oyuncaklar artık ilgilerini çekmez. Sert yapılı köpeklerde de ani saldırganlık gözlenebilir. Çok hızlı ruh hali değişiklikleri yaşarlar ve bu durum onları insanlara karşı gösterdiği eski tahamül seviyesinden uzak bir hale getirebilir.

Köpeğin Yaşı ile İnsan Yaşının Karşılaştırılması

Köpeklerin yaşları boy ve kilo oranına göre farklılık gösterir. Fakat ortalama bir oran vermek gerekirse bir insan yaşının 7 köpek yılına denk geldiğini söyleyebiliriz.

1 ve 5 yaş arası köpekler boy ve kiloya bakmaksızın aynı insan yaşına denk gelirler.

Köpeğin Yaşı                     İnsan Yaşı

1                                             15

2                                             24

3                                             28

4                                             32

5                                             36

6 yaşından itibaren ise köpeğin boyu, kilosu köpeğin yaşını hesaplamakta büyük önem taşır. 9 kilonun altındaki köpekler küçük, 9 kilo ve üstündeki köpekler 22 kiloya kadar orta, 22 kilo üstündekiler ise büyük köpek olarak kabul edilir.

Köpeğin Yaşı                     İnsan Yaşı (Küçük)          İnsan Yaşı (Orta)             İnsan Yaşı (Büyük)

6                                              40                        -                              42                           -              45

7                                              43                        -                              45                           -              49

8                                              48                        -                              52                           -              56

9                                              52                        -                              56                           -              63

10                                            56                        -                              61                           -              65

Gene de unutulmamalıdır ki, köpeğinizin yaşam süresi ve karakter yapısı ona sunduğunuz sevgi ile doğru orantılıdır. =) Sevginizi ve emeğinizi, küçük dostunuzdan esirgemeyin.

Blog hakkında henüz görüş bırakılmamış.

Blog hakkındaki görüşlerinizi yazın