Köpeklerde Deri ve Tüy Bakımı

Tertemiz ve bakımlı tüylere sahip olan her hayvan herkesin hoşuna gider. Görsel anlamda güzel ve güçlü görünen tüy ve deri bakımı aynı zamanda minik evcil hayvanınız için de önemlidir. Bu onun sağlığını etkileyen bir faktördür. Aynı saçlarınız gibi, köpeklerin de tüyleri ne kadar parlak ve temiz ise o kadar sağlıklı olduğu anlamına gelir. Tabii deri ve tüy sağlığını etkileyen birçok faktör vardır. Dilerseniz bu faktörleri beraber inceleyelim.

Ne Ekersen Onu Biçersin

Bu söz konu ile ilgisiz geliyor ama aslında ilgisi var. Siz ne yerseniz vücudunuz da o yemeklerden aldığı vitamin ve mineraller ile kendine şekil verir. Hep aynı tip yiyecekler yemek vücudunuzda orantısız bir dağılım ve sağlıksız bir yapıya adım atmanız anlamına gelir. Bu evcil hayvanınız için de geçerli. Köpeğinize yemesi için ne verirseniz vücudu o besinlerle kendini şekillendirir. Yeteri miktarda vitamin ve mineral tüketemeyen köpeklerin bağışıklık sistemi zayıf olur. Çok sık hastalanabilen bu köpeklerin tüy ve derileri de güçsüz olacaktır.

Böyle bir durumun önüne geçmek için köpeğiniz için yanlış beslenme programlarından vazgeçin. Köpeğiniz için önerilen gıdaları tüketmeye özen gösterin. Unutmamanız gereken nokta, aynı inanlarda olduğu gibi, her köpek cinsi farklı şekilde beslenir. Başka köpeklere önerilen beslenme programı sizin köpeğinize uygun olmayabilir. Yani komşunuzun St. Bernard köpeği ne yiyorsa kendi Chihuahua köpeğinize yedirmeyin. Veteriner hekiminize danışarak ya da evcil hayvan ürünleri satan mağazalara danışarak çok sevdiğiniz dostunuza en uygun beslenme şeklini öğrenebilirsiniz.

Önce Temizlik! Ama Fazlası Zarar.

Doğru bilinen yanlışlar arasında köpeği sık sık banyo yaptırmak vardır. Düşünsenize, evde yaşayan köpeğiniz sürekli kapalı olan bir ortamda kalıyor. Ne kadar kirlenebilir ki? Ya da bahçedeki kulübesinde kalan köpeğiniz için konuşalım. Evet, evde yaşayan köpek ile kıyasladığımızda daha çok kirleniyor ve daha çok banyo yapmanız gerekiyor gibi görünüyor. Fakat öyle değil! Yıkandıktan sonra tekrar toprağa dönecek olan köpeğinizi ne kadar temiz tutabilirsiniz ki? Köpeğiniz sırf güzel koksun ya da daha beyaz görünsün diye onu sık sık yıkamamalısınız.

Köpekleri haftada bir yıkamaktansa ayda bir yıkamak en doğrusudur. Tabii ekstra durumlar söz konusu değil ise.

Köpeklerin derileri doğal bir yağ tabakasıyla kaplıdır. Bu yağ onu dış faktörlerden koruduğu gibi deri köklerini de sağlıklı tutar. Gereğinden fazla yıkanan köpeklerde bu yağ dokusu dengesini kaybeder. Deri hassasiyetine yol açar, deride yaraların oluşmasını kolaylaştırır. Ayrıca tüy kökleri tutunabilecek sağlıklı bir ortam bulamadığı için tüyleri dökülmeye başlayacaktır.

Belki bu durumları fark edemeyeceksiniz. Fakat PH dengesi bozulan köpek derisi sizi rahatsız eden bir kokuya büründüğünde geri dönüşü zor bir yola girmiş olursunuz.

Buraya Dikkat!

Bu noktada şunu belirtmek isteriz; burada köpek yıkamaktan kastımız sadece bir su tutmak değil. Gerçek anlamda, büyük çaplı bir yıkamadan söz ediyoruz. Şampuanı, fırçası, köpüğü derken tam tamına bir temizlik bu bahsettiğimiz.  Aksi takdirde, bahçenizde yaşayan köpeğinizin tabii ki de biraz ıslanması onun için zararlı değildir.

Köpekler için Doğru Şampuanı Seçin

Köpeğimi ne ile yıkamalıyım diye sık sık sorular geliyor. Güzel kokular sizi kandırmasın. Her köpek şampuanı köpeğiniz için sağlıklı değildir. Köpeğiniz için şampuan alırken doğru PH dengesine sahip olan köpek şampuanını seçmeye özen göstermelisiniz. Köpeklerin derilerindeki PH değeri biz insanlarınkinden farklılık gösterir. Her köpek şampuanı her köpek cinsine uygun olmayabilir. Bu konuda petshop mağazalarından ve veteriner hekiminizden yardım alabilirsiniz.

Köpekler Bebek Şampuanı İle Yıkanır mı?

Çoğu insan köpeklerini bilindik markaların bebek şampuanları ile yıkamayı dener. “Köpeğimi bebe şampuanı ile yıkayabilir miyim?” diye düşünen çoğu kişi önce çevresine sorup soruşturur. Yeterli bilgiyi bulamadığında da denemek için köpeklerini bebek şampuanı ile yıkarlar. Köpekler birer denek hayvanı değildir! Çevrenizde kullananlar olsa dahi bebek şampuanları köpekler için değil insanlar için üretilen ürünlerdir. Köpeklerin bebek şampuanı ile yıkanmaları derilerinde alerjik reaksiyonlara sebep olabilir. Daha önce de belirttiğimiz gibi, köpeklerin PH dengeleri bizim PH değerlerimizden faklılık gösterdiği için onlara özel, köpek şampuanları kullanmanız gerekir. Aksi takdirde ilk seferinde olumsuz bir sonuç almamış olsanız bile ileriki dönemlerde köpeğinizin derisinin zarar görmeyeceğinin bir garantisi yoktur.

Bebek şampuanlarının daha çok işe yaradığını düşünmek büyük bir hatadır. Onun yerine anti bakteriyel şampuanlar ile kullanarak köpeğinizi yıkayabilirsiniz.

İç – Dış Parazit Kontrolü

Köpeğinizin sağlığını olumsuz etkileyen faktörlerden biri İç – Dış Parazitlerdir. Ayrıca köpek deri ve tüy sağlığını da etkilerler. Kaşınmaktan derisinde yara kaplı bir köpeğin canı çok yanar.

Kimi zaman başka bir hayvandan kimi zaman bahçeden bulaşabilen bu parazitlerden kurtulmak için veteriner hekiminizin önerdiği ilaçları, petshopların önerdiği parazit önleyici spreyleri, Parazit Kovucu Köpek Tasmalarını kullanabilirsiniz. Hangi yöntemi kullanmayı tercih edeceğiniz size kalsa da her zaman olmasa bile kimi zaman insana da zarar veren bu parazitlerden kurtulmanız köpeğiniz ve sizin sağlığınız için şarttır.

Kısa Tüylü Köpekler Nasıl Fırçalanmalı?

Tüy uzunluklarına göre köpeklerin fırçalanma şekli de kullanılacak fırça da değişiklik gösterir. Kısa tüylü köpekleri fırçalarken öncelikle minik dostunuzu ölü derilerden arındırmanız gereklidir. Bunun için lastik bir fırça kullanabilirsiniz. Aşırı sert olmayan, plastik fırça ile köpeğinizin derisini nazikçe, tüylerin tersi yönünde fırçalayın. Ardından orta sertlikteki kıllı fırça ile tüylerin çıkış yönünde fırçalayabilirsiniz. Kısa tüylü köpekler gün aşırı fırçalanmalıdır.

Uzun Tüylü Köpekler Nasıl Fırçalanmalı?

Uzun tüylü köpeklerin tüyleri önce güzelce taranmalıdır. Bu sayede düğümlerden kurtulup daha rahat şekilde köpeğinizi fırçalayabilirsiniz. Düğümlerden kurtulma işlemi köpek türüne, köpeğin tüylerinin dolaşmışlık durumuna göre yarım saat ile 1 saat arasında değişiklik gösteren bir zaman alabilir.

Tüylerin düğümlerini çözme işleminin ardından yumuşak tüylü köpeklerde tüyleri parlatmak için sert kıllı bir fırça kullanarak, sert ve gür tüylü köpeklerde ise sağlam bir fırça kullanılarak köpeğin tüylerinin çıkış yönüne doğru fırçalanır.

Köpekler Ne Sıklıkla Fırçalanmalı?

Uzun tüylü köpekler kısa tüylü köpeklere kıyasla daha sık fırçalanmalıdır. Kısa tüylü köpekler gün aşırı fırçalanırken uzun tüylü köpeklerin her gün 1 ya da 2 sefer fırçalanması gerekir.

Tüy Dökme Dönemine Dikkat!

Tüylerinin uzunluğu ne olursa olsun her köpek belirli dönemlerde daha çok, her gün tüy döker. Bahar dönemlerinde artış gösteren tüy dökümü sırasında köpeğinizi daha sık fırçalamalı, derisine masaj yapmalısınız.

Blog hakkında henüz görüş bırakılmamış.

Blog hakkındaki görüşlerinizi yazın