Pofuduk Tüyleriyle Gönüllerde Taht Kuran İran Kedisi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

En eski ve en çok tanınan kedi ırklarından biri olan İran Kedisi'nin yüz yılı aşkın bir süre önce evcilleştirildiği ve insanlarla birlikte yaşamaya başladığı düşünülmektedir.
Dünyada “Persian” adıyla tanınan İran Kedilerinin kökeni adından da anlaşılacağı gibi İran'a dayanmaktadır. Angora ve modern İran Kedilerinin 1500’lü yıllarda Avrupa'da görüldüğü, 1800'lü yıllarda doğu Amerika'ya ulaştığı ve şu an dünyanın hemen her yerinde yaşadıkları bilinmektedir.

Fiziksel Özellikleri

Doğal mutasyon sonucu ortaya çıkan bir tür olan İran kedilerinin hemen her rengine rastlamak mümkündür. Yaşam süreleri ortalama 10 yıl olan İran Kedileri 2 yaşında erişkinliğe ulaşırlar ve ağırlıkları 3-7 kilogram arasında değişiklik gösterir. Basık burunları ve uzun tüyleriyle ün kazanmışlardır. Tüyleri ince yapıdadır.

Karakter Özellikleri

İran Kedileri son derece zekidir ve çabuk öğrenirler. Küçük yaştan itibaren eğitildiklerinde belli komutları öğrenebilirler. İlgi görmekten fazlasıyla hoşlanırlar. Birlikte yaşadıkları aile üyeleriyle her zaman iç içe olmak isterler. Kucak delisi oldukları bilinen bir gerçektir. Sahiplerine adeta bir köpeğin sadakatiyle bağlıdırlar.

Yalnızlıktan hoşlanmazlar. Sessiz ve sakin bir yapıya sahiptirler. Hareketsiz yapıları, tembel olarak görülmelerine neden olsa da agresiflikten uzak ve sevecen tavırlarıyla en sevilen kedi türleri arasında yer almayı başarmışlardır. İlgi gördüklerini ve sevildiklerini hissettikleri ortama kolaylıkla uyum sağlarlar. Sahiplerine çok çabuk alışırlar. Ancak sevilmek istemediklerinde ortamdan uzaklaşabilir ve bir süre ortalıkta görünmeyebilirler. İran kedileri fazla kalabalık ve gürültülü ortamlarda bulunmaktan hoşlanmazlar.

Diğer kedi ırklarıyla birlikte yaşamak onlar için çok fazla sorun yaratmasa da köpeklerle anlaşamazlar. Bir köpekle aynı evi paylaştıklarında yoğun stres yaşayabilir, tedirgin tavırlar gösterebilirler. Çocuklarla küçük yaştan itibaren sosyalleştiklerinde ciddi sorunlar yaşamaları düşük bir ihtimal olsa da çocuklarla çok iyi geçinemedikleri bir gerçektir.

Bakımı ve Beslenmesi

İran kedisinin bakımının diğer kedilere oranla daha zor olduğunu söylemek mümkündür. Hassas fiziksel yapıları ve hastalık eğilimleri nedeniyle günlük bakımları özenle yapılmalıdır. Basık burun yapıları ilerleyen yaşlarda solunum güçlüğü yaşamalarına sebep olabilir. Uzun tüyleri birbirine dolaşmaması ve derisine zarar vermemesi için düzenli olarak taranmalıdır. Pek çok kedinin ve kedi sahibinin korkulu rüyası olan göz akıntısı; göz yapıları sebebiyle İran Kedilerinde daha sık ve daha yoğun görülmektedir. Gözlerinden akan sıvı, göz çevresinin yanı sıra zaman zaman tüylerine dahi bulaşabilir. Bu sebeple göz bakımının aksatılmaması bir sorunla karşılaşıldığında vakit kaybetmeden veteriner hekime başvurulması tavsiye edilir. Tüm bu özellikleri sebebiyle iran kedilerinin doğal yaşama uyum sağlamaları oldukça güçtür.

İran kedilerinin yüz ve ağız yapıları diğer kedi ırklarına göre farklıdır. Bu nedenle özel mamalarla beslenmeleri sağlıkları açısından önem taşımaktadır. Mama miktarı, tıpkı diğer ırklarda olduğu gibi yaş, boy ve kiloları göz önünde bulundurularak günlük enerji, vitamin ve mineral ihtiyaçları doğrultusunda belirlenmelidir. Bu noktada fiziksel özelliklerin yanı sıra; İran kedilerinin günlük aktivitesinin diğer kedi ırklarına oranla daha az olduğu unutulmamalıdır.

Mamaların yanı sıra, İran kedileri ek besinlere de ihtiyaç duyarlar. Uzun tüylerini vücutlarından atabilmeleri için destek besinler kullanılması gerekmektedir. Malt Paste adı verilen bu jeller kedinin yuttuğu tüyleri dışkı koluyla atmasına yardımcı olacaktır. İran kedilerinin bazı yiyeceklere karşı alerjik reaksiyon gösterdiği bilinmektedir. Bünyeleri diğer kedi ırklarına göre çok daha hassastır. Böyle bir durumla karşılaşılması halinde vakit kaybetmeden veteriner hekime başvurulmalıdır. Alerjik reaksiyon görülmesi halinde mama tercihinizi de değiştirmeniz gerekmektedir.

Blog hakkında henüz görüş bırakılmamış.

Blog hakkındaki görüşlerinizi yazın