Yavru Kedi Bakımı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Minik patileri ve güzellikleriyle kalbimize dokunan yavru kediler kimi zaman çeşitli nedenlerle annelerinden ayrılabiliyorlar. Annesiz bir yavru kedinin bakımı dikkatle ve özenle yapılmadığında ise olumsuz durumlarla karşılaşmak kaçınılmaz oluyor.

Öncelikle şunu söylemekte yarar var; bir anne kedinin yavrularını bırakıp gitmesi son derece düşük bir ihtimaldir. Dolayısıyla, tek başına bir yavru kedi gördüğünüzde annesinin geri dönmeyeceğinden emin olmadan onu alıp götürmemelisiniz. Eğer kedi çok küçükse kediye dokunmaktan da kaçınmalısınız. Bazı anne kedilerin, yavrularının üzerine yabancı bir koku sindiğinde yavrularını terk etmesi söz konusu olabilmektedir. Bunun yanı sıra; anne kedi geri dönüp yavrularını bulamadığında büyük bir panik ve üzüntü yaşar. Bu sebeple atılacak en doğru adım biraz gözlem yapmaktır. Anne kedinin dönmediğinden emin olduğunuzda yavruya güvenli bir yaşam alanı sağlamak üzere yanınıza alabilirsiniz. Eğer yavru bir kediye yuvanızı açacaksanız ve bakımını üstlenecekseniz elbette pek çok konuda dikkatli davranmanız gerekmektedir.

Peki; bir yavru kedinin bakımını üstleniyorsak nelere dikkat etmeliyiz?

Veteriner Kontrolü

Minik dostunuzun bir uzman kontrolünden geçmesi hem onun için en doğrusudur hem de sizin yararınıza olacaktır. Özellikle; ilk kez bir kedinin bakımını üstleniyorsanız veteriner hekimlerden öğreneceğiniz çok şey var demektir.

Vücut Sıcaklığı Önemlidir

Öncelikle yavruyu biraz büyüyüp kendi kendine rahatça yürümeye başlayana kadar bir kutunun içinde besleyebilirsiniz. Bunun için karton bir koli ya da plastik leğenleri tercih edebilirsiniz. Kutunun kolaylıkla değiştirilebilir, temizlenebilir ve dezenfekte edilebilir olması bu noktada önem taşımaktadır.

Yavru kediler vücut ısılarını kontrol edemezler. Anneleri ve kardeşleri sayesinde ısınabilirler. Eğer anne yavruyu bıraktıysa ve vücut ısıları düştüyse öncelikle vücut ısısını normale döndürmek gerekir.
Havlu ve yumuşak battaniyeleri kullanarak, yün kazaklardan ve sıcak su torbalarından faydalanarak yavrunun vücut ısısını dengelemeniz mümkündür. Ancak vücut ısısı aşırı düşükse bu bir hastalığın ya da acil durumun habercisi olabilir. Bu durumda veteriner hekimlerden yardım almanız en doğrusu olacaktır. Kutunun içine yumuşak bir yastık ya da battaniye yerleştirmeniz doğru olacaktır. Bu sayede yavru hem vücut ısısını dengeleyebilir hem de rahat bir ortamda yaşamını sürdürebilir. Bunun için polar battaniyeleri tercih edebilirsiniz. Bu noktada, yavrunun sık sık kutunun içini kirleteceğini de unutmamalısınız. Bu sebeple tek kullanımlık örtülerden faydalanabilirsiniz. Ya da kullandığınız havlu ya da battaniyeleri sık sık değiştirebilirsiniz.

Tüylerine ve Karnına Dikkat

Yavru kedilerin karınlarında şişlik ve sertlik sindirim ve boşaltım sorunlarının, iç parazitlerin ya da çeşitli rahatsızlıkların habercisi olabilmektedir. Yavrunun karnında aşırı şişkinlik fark ediyorsanız veteriner hekiminize danışmanızda yarar vardır. Eğer yavru gaz ya da kabızlık sorunu yaşıyorsa sıvı alımını artırarak ya da  tıpkı bebeklerde olduğu gibi sırtını ovalayarak bu sorunlardan kurtulmasına yardımcı olabilirsiniz.

Parazitlere karşı ise yavrunun tüylerini kontrol edebilirsiniz. Yumuşak bir tarakla nazikçe tüylerini tarayarak parazitleri kontrol etmeniz mümkündür. Tarama işlemini açık renkli bir bez üzerinde yaparsanız yavrunun üzerinde parazit olup olmadığını anlamanız daha kolay olacaktır. Eğer yavruda dış parazit mevcut ise veteriner hekimlere danışarak bu sorundan kurtulmanız mümkündür.
Parazitler yavrular için ölümcül sonuçlar doğurabilmektedir. Bu sebeple iç ya da dış parazit belirtileri gözlemliyorsanız vakit kaybetmeden veterinerinize danışmanızda yarar vardır.

Göz Sağlığı

Yavruların gözlerinde iltihap ve akıntı benzeri durumlara rastlıyorsanız veterinize başvurmalı ve önereceği ilaçları düzenli şekilde kullanmalısınız. Aksi halde körlüğe varan ciddi problemlerle karşı karşıya kalmanız söz konusu olabilir.

Beslenme

Yavru kedi hala anne sütüyle beslenecek dönemdeyse katı gıdalar ve kuru mamalar vermemeye dikkat etmelisiniz. Bu noktada veterinerinize danışarak özel üretilmiş mamaları ya da anne sütü yerine geçebilecek karışımları tercih edebilirsiniz. Yavru kedilere sütü direkt olarak vermemeye dikkat etmelisiniz. Süt yavru kedilerde ishale neden olabilmektedir. Eğer süt vermek zorunda iseniz sütü sulandırarak vermeyi tercih edebilirsiniz. Yavru kediler 3-4 saatlik aralıklarla beslenmedirler. Besleme yaparken biberon ya da enjektörlerden yardım alabilirsiniz.

Blog hakkında henüz görüş bırakılmamış.

Blog hakkındaki görüşlerinizi yazın